Het afleveren van e-mail kan op vele manieren mis gaan. Als iemand anders jouw mail niet kan ontvangen? Kan dit een aantal oorzaken hebben: 

  • Het mailtje staat bij de geadresseerde in de spambox (laat de geadresseerde hier even naar kijken!)
  • Je mailt uit met de verkeerde mailserver! (SPF probleem) - meestal krijg je hier een bounce op.
    Zorg er dus altijd voor dat je als uitgaande mailserver smtp.dds.nl gebruikt!
    Zie de SMTP intellingen in je mail programma, of mail die persoon als eerste eens via onze webmail! 
  • Andere problemen bij de ontvanger (zoals eigen mailfilters e.d.)


Meestal brijg je bij het niet kunnen afleveren van mail een NDR (non delivery receipt) terug! Als je ons om hulp vraagt hiermee, zorg ervoor dat de gehele foutmelding duidelijk in het ticket staat!


Als je ons mailt over dit probleem, of een ticket aanmaakt? Dan hebben we de volgende informatie nodig. (copy paste onderstaande even in het ticket en vul aan)

  • Vanaf welk mail adres mail jij uit (Jouw Afzender adres dus)
  • Naar welk mail adres probeer je te e-mailen precies (De geadresseerde dus)
  • Heeft de geadresseerde al in zijn spambox gekeken?
  • Krijg je na het verzenden een foutmelding of bounce bericht?  En zo ja; welke precies?) Neem deze dus op in je vraag!
  • Welke uitgaande mailserver gebruik je? Is dit wel smtp.dds.nl ?
  • Heb je al geprobeerd die persoon via onze webmail te mailen? (zo nee, probeer dit dan eerst!)


Met deze gegevens kunnen we dan eventueel  in de logfiles nalopen wat er mis gaat.