Als je mailprogramma ineens niet meer kan verbinden met de DDS pop/imap/smtp e-mail servers?
Dan kan het zijn dat je IP adres geblokkeerd is geraakt.
Redenen voor dit soort (automatische) IP blokkades kunnen zijn:
- Te vaak gepoogd om in te loggen met verkeerde wachtwoord. (dit is de meestvoorkomende)
- Versturen van virussen en malware.
- Versturen van spam.
- Opzetten van teveel connecties naar onze mailservers, in een te korte tijd
Om uit te zoeken wat de reden van blokkade is, hebben we even je (externe) IP adres nodig. Dus waarvandaan jij op internet probeert in te loggen op onze servers. Op dat IP adres kunnen wij dan in de logfiles nazoeken wat er exact mis gaat.
Je IP Adres kan je vinden, door op het problematische apparaat even naar deze website te gaan; www.dds.nl/ip/
Stuur ons dan even een bericht waar je precies een probleem mee hebt (inkomende / uitgaande mail, of beiden) en wat je gevonden IP adres is.
Dan kunnen wij verder onderzoek doen naar de oorzaak van deze blokkade en deze eventueel verhelpen!